Skip to main content

Hamburški metro Sadržaj Povijest | Osnovne informacije | Budućnost | Izvori | Navigacijski izbornikWeb stranice tvrtke Hamburger HochbahnPovijesni razvoj tvrtke Hamburger Hochbahn

Podzemna željeznicaHamburgŽeljeznički promet u Njemačkoj


njemačkom jezikugraduHamburgutračniceNorderstedtaArhensburgaGroßhansdorfa1906.7. listopada1911.15. veljače1912.Berlina1902.Schöneberga1910.1915.1934.prometDrugog svjetskog rata1943.operaciji GomorhaRAFpodzemna željeznica20. stoljećakm2005.S-BahnVlakoviminuta2004.petkomsubotomnoćubrzina2008.2012.












Hamburški metro




Izvor: Wikipedija






Prijeđi na navigaciju
Prijeđi na pretraživanje




Karta hamburškog metroa s prikazom razvoja kroz povijest.


Hamburški metro (na njemačkom jeziku: „Hamburg U-Bahn“) sustav je brzog javnog prijevoza u njemačkom gradu Hamburgu. Osim Hamburga, tračnice se protežu i do susjednih gradova Norderstedta, Arhensburga i Großhansdorfa. Dnevno prevozi oko 570.000 putnika.




Sadržaj





  • 1 Povijest


  • 2 Osnovne informacije


  • 3 Budućnost


  • 4 Izvori




Povijest |


Godine 1906. Hamburški je gradski senat sa berlinskim tvrtkama Siemens & Halske i AEG sklopio ugovor o izgradnji podzemno-nadzemne željeznice. Prvi dio dovršen je već 7. listopada iste godine. Godine 1911. osnovano je i društvo za upravljanje, naziva Hamburger Hochbahn Aktiengesellshaft, skraćeno HHA. Dana 15. veljače 1912. godine otvoren je Hamburški metro, na dionici između postaja Rathaus i Barmbek. Hamburg tako nakon Berlina (1902.) i Schöneberga (1910.) postaje treći njemački grad sa sustavom podzemne (i nadzemne) gradske željeznice. Do 1915. godine bio je dovršen glavni kružni prsten te tri odvojka, na relacijama: Kellinghusenstraße – Ohlsdorf, Schlump – Hellkamp (danas: zatvorena postaja izemeđu lokacija Oster – Lutterothstraße) te sa glavnog željezničkog kolodvora prema Rothenburgsortu. Godine 1934. u promet su pušteni izgrađeni produžeci već postojećih linija.


Tijekom Drugog svjetskog rata, godine 1943. Hamburg je u operaciji Gomorha bio teško oštećen u bombardiranju od strane britanskog RAF-a, a podzemna željeznica također je pretrpjela oštećenja. Dio između glavnog željezničkog kolodvora i Rothenburgsorta nije obnovljen, budući da je četvrt kroz koju on prolazi bila potpuno srušena. Obnova je uslijedila tek pet godina kasnije.


Daljnja i znatna proširenja postojeće mreže bila su napravljena 60-ih godina 20. stoljeća. Ukupna tadašnja dužina tračnica iznosila je 67.9 km, te se i dalje razvijala i dosegla 88.5 km. Tijekom 1970-ih godina prvi put predstavljeni su planovi o izgradnji nove, četvrte linije podzemne željeznice. 1980-ih i 1990-ih grade se dodatna proširenja, koja se nastavljaju i u novom mileniju. Godine 2005. hamburški metro doseže respektabilnu ukupnu duljinu tračnica od 100.7 km.



Osnovne informacije |




Vlak Crvene linije (U2) na postaji Hauptbanhof Nord.


Sustav hamburškog metroa danas ima 3 linije, od kojih je svaka označena drugačijom bojom. Linija 1 označena je plavom bojom, Linija 2 crvenom, a Linija 3 žutom bojom. Najdulja je Plava linija, koja se u sjeverositočnom dijelu grada račva u dva kraka. Crvena linija je kraća, dok je Žuta najkraća, prolazi samo kroz centar grada te ima kružni oblik i jedan manji odvojak. Ukupno ima 89 postaja te 100.7 km tračnica. Oko 40 km tračnica prolazi pod zemljom a ostatak je izgrađen nad zemljom. Sustav metroa dobro je povezan i sa S-Bahn infrastrukturom, koju čini mreže prigradskih vlakova, a oni kroz centar grada također prolaze pod zemljom.


Funkcioniranjem metroa upravlja tvrtka Hamburger Hochbahn, iako je dio između postaja Garstedt i Norderstedt Mitte u vlasništvu tvrtke Verkehrsgesellschaft Norderstedt. Vlakovi voze u taktu između 5 i 10 minuta, osim sjevernoistočne grane Plave linije, koja vozi u taktu od 10 do 20 minuta. Godine 2004. izmijenjen je raspored vožnje te vlakovi petkom i subotom voze i noću, u taktu od 20 minuta. Najveća brzina kojom vlakovi voze iznosi 80 km/h.



Budućnost |


Iako su planovi za izgradnju četvrte linije nastali još 70-ih godina prošlog stoljeća, te su se i poprilično izmjenjivali, projekat još nije realiziran. Prema aktualnim planovima, iz 2008. godine, Linija 4 povezala bi Hafen city sa središtem grada. Otvaranje linije planira se krajem 2012. godine. Iako su postojale rasprave o tome koliko bi nova linija uistinu koristila gradu s obzirom na cijenu, poglavarstvo Hamburga ipak je odlučilo da započne sa radovima.



Izvori |



  • [1] Osnovni podaci o hamburškom metrou (njemački jezik)


  • Web stranice tvrtke Hamburger Hochbahn (njemački jezik)


  • Povijesni razvoj tvrtke Hamburger Hochbahn (njemački jezik)


  • [2] Planovi za gradnju linije U4 (njemački jezik)




Dobavljeno iz "https://hr.wikipedia.org/w/index.php?title=Hamburški_metro&oldid=4140134"










Navigacijski izbornik


























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.028","walltime":"0.036","ppvisitednodes":"value":50,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":0,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":0,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":2,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":0,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 0.000 1 -total"],"cachereport":"origin":"mw1271","timestamp":"20190411055309","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Hamburu0161ki metro","url":"https://hr.wikipedia.org/wiki/Hambur%C5%A1ki_metro","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q6445","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q6445","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2012-10-04T21:51:32Z","dateModified":"2013-08-04T12:02:33Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Hamburger_Hochbahn_-_Entwicklungsgeschichte.png"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":197,"wgHostname":"mw1271"););

Popular posts from this blog

Kamusi Yaliyomo Aina za kamusi | Muundo wa kamusi | Faida za kamusi | Dhima ya picha katika kamusi | Marejeo | Tazama pia | Viungo vya nje | UrambazajiKuhusu kamusiGo-SwahiliWiki-KamusiKamusi ya Kiswahili na Kiingerezakuihariri na kuongeza habari

SQL error code 1064 with creating Laravel foreign keysForeign key constraints: When to use ON UPDATE and ON DELETEDropping column with foreign key Laravel error: General error: 1025 Error on renameLaravel SQL Can't create tableLaravel Migration foreign key errorLaravel php artisan migrate:refresh giving a syntax errorSQLSTATE[42S01]: Base table or view already exists or Base table or view already exists: 1050 Tableerror in migrating laravel file to xampp serverSyntax error or access violation: 1064:syntax to use near 'unsigned not null, modelName varchar(191) not null, title varchar(191) not nLaravel cannot create new table field in mysqlLaravel 5.7:Last migration creates table but is not registered in the migration table

은진 송씨 목차 역사 본관 분파 인물 조선 왕실과의 인척 관계 집성촌 항렬자 인구 같이 보기 각주 둘러보기 메뉴은진 송씨세종실록 149권, 지리지 충청도 공주목 은진현